Design Doing
Succesvol je idee implementeren

Design Doing-traject: innovaties en oplossingen organisatiebreed invoeren

Stel, je hebt een nieuwe oplossing voor je klant bedacht. Een nieuw product of nieuwe dienst. Je hebt een mooi prototype, een concept oplossing voor een probleem. Dit hebben we ontworpen met de Design Thinking Bootcamp. Nu wordt het tijd om dit verder te onderzoeken en valideren. Als de oplossing klopt, dan moet het ook geïmplementeerd worden. Dat doen we tijdens de Design Doing-fase.

Bij design doing besteden we extra veel aandacht aan het implementeren van wat uitgedacht is onder design thinking. Na design doing komt design being.

Een goede oplossing verdient een excellente implementatie!

Vragen die beantwoord worden in de Design Doing-fase.

Design

  • Is de oplossing valide, zijn er al klanten die het product willen aanschaffen?
  • Hoe past de dienst of product in de merkbeleving?
  • Zijn gebruikers blij met de oplossing?
  • Zijn alle USP’s duidelijk, ook voor de marketingafdeling?
  • Is er nagedacht over verpakking-design en service-design?
  • Is er een verpakking nodig, hoe ziet dat eruit?
  • Of als het een nieuwe dienst is: hoe ga je deze nieuwe dienst “inpakken”?
  • Past het nieuwe product (aanschaf, gebruik, service) bij de bestaande customer journey.

Technologie

  • Zijn er koppelingen nodig met andere systemen?
  • Is er een informatiemodel beschikbaar?
  • Zijn er kennismodellen nodig, denk hierbij aan een taxonomie of een thesaurus?
  • Zijn er (gegevensuitwisseling) standaarden nodig?
  • Komt de oplossing in de cloud of lokaal?
  • Zijn er standaard softwarepakketten beschikbaar?

Implementatie

  • Welk proces past het beste bij het project, Scrum, Prince 2
  • Is er een opdrachtgever, eigenaar?
  • Welke testmethodes moeten gehanteerd worden?
  • Welke risico’s zijn er?
  • En last but not least: hoe zorg je dat iedereen in de organisatie weet dat het nieuwe product of de nieuwe dienst er is? Zodat de mensen van het callcenter of de helpdesk klanten direct kunnen bedienen, of kunnen doorverwijzen naar de juiste persoon of afdeling?

Wij ontwerpen klantervaringen met kennis van informatietechnologie voor een goede integratie.

projectplanning

Design Doing-fase

Innovatieve projecten die ook participatie vergen van verschillende partijen, afdelingen of klanten vragen meer een Agile-aanpak. Hiervoor hanteren wij Scrum als beproefde methode. In die gevallen waarin meer een watervalmethode gevraagd wordt, passen we de Prince 2 methode toe.

Het is fijn om te werken met zeer ervaren professionals en kijken naar wat nodig is.

Bij Nieuw Initiatief is een methode nooit een doel op zich, wel het resultaat!

Deze klanten gingen je vóór

Interesse? Maak vrijblijvend een afspraak

Je naam

Je e-mail (nodig om je te kunnen beantwoorden)

Opmerking

Verder goed om te weten

Het kennismakingsgesprek is altijd gratis

We werken met plezier op locatie in binnen- en buitenland

Met meer dan 25 jaar management- en ontwerpervaring binnen uitgeverijen, kenniscentra en overheden, kunnen we snel tot goede resultaten komen.

Edwin de Kuiper is aangesloten als designer bij de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers)

Het is de combinatie van ervaring van managementvraagstukken én ervaring met design die maken dat ik als architect een holistische benadering kan geven op het vraagstuk. Een oplossing die ook in het geheel, de architectuur goed past.

Héb je al een nieuwe dienst of nieuw product ingevoerd?

Dan wordt het tijd voor Design Being.

Design Being