Wat je aandacht geeft groeit

Kennis en tips over digitale oplossingen met aandacht voor mensen

Definitie van kennis. Het verschil tussen data, informatie en kennis

Het begrip “kennis” is een veelgebruikte term die vaak verward wordt met “data” en “informatie”. Maar wat is nu eigenlijk de definitie van kennis en

Lees verder »
Feature image voor blog "Hoe zorg je voor een betere kennisdeling binnen je organisatie"

Interne kennisdeling, hoe pak je dat aan? Hoe zorg je voor een goede kennisdeling binnen je organisatie. Door samen goed te kijken naar alles wat er speelt, kunnen we helpen met de beste digitale oplossing voor een organisatie. Een oplossing die misschien nog wel veel meer brengt dan dat mensen in eerste instantie hadden verwacht.

Lees verder »
Zo kun je AI zonder ethische bezwaren inzetten

Er zijn verschillende mogelijke bezwaren als je gebruik maakt van algemene AI-modellen, zoals ChatGPT. Let wel, wanneer je de technologie op een eigen besloten kennisbank toepast, dan is het natuurlijk wel bekend waar het systeem de informatie vandaan haalt.

Lees verder »
waarom een eigen kennisbank waardevoller wordt met ai

Traditionele servicedesks en helpdesks worden geconfronteerd met verschillende uitdagingen in het huidige, snel veranderende technologische landschap. Hoe kan een door AI aangedreven kennisbank daarbij helpen?

Lees verder »
Niet voor niets dat veel community managers er behoorlijk druk mee zijn. Dit zijn de vijf vragen die het meest gesteld worden over een community.

Een community draait niet vanzelf. Niet voor niets dat veel community managers er behoorlijk druk mee zijn. Dit zijn hun 5 meestgestelde vragen.

Lees verder »
Van informatie naar kennis naar een antwoord. Header foto gemaakt door DALL-E met Bing prompt

ChatGPT maakt gebruik van een eigen en tot op heden onbekende dataset. Je weet dus niet waar de antwoorden van GPT op gebaseerd zijn. Dit maakt dat de antwoorden niet verifieerbaar zijn en mogelijk voorzien zijn van de bekende bias.

Lees verder »
Digitale Toegankelijkheid Dit is waarom het belangrijk is

Termen zoals ‘inclusiviteit’, ‘online toegankelijk’, ‘digitale toegankelijkheid, ‘een inclusieve digitale samenleving’ zien we de laatste jaren steeds vaker opduiken. Gelukkig maar, het is een belangrijk

Lees verder »
De 5 meestgestelde vragen om grip op een kennisbank te houden. Met tekst.

Door de tijd heen groeit de kennisbank in omvang, gaan meerdere mensen er mee bezig en verandert de behoefte van de gebruikers misschien zelfs wel. Hoe houd je er dan nog grip op?

Lees verder »
Hoe zet je een goede kennisbank op, feature image

Bij het opzetten van een kennisbank, of herstructureren van een bestaande kennisbank, wil je eerst goed bepalen wat je doel is.

Lees verder »

Digital Agency | Nieuw Initiatief

Digitaal kennis delen met aandacht voor mensen

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Tips en inspiratie in je mailbox

Hopelijk heb je de informatie gevonden die je zocht. Maandelijks sturen wij je een e-mail vol tips, ideeën en inspiratie. Meld je aan om die te ontvangen.