
Waar ligt dat ene protocol ook alweer? Welke collega heeft de meest actuele informatie over dat project? En waarom zijn we die belangrijke les van vorig jaar alweer vergeten bij dit nieuwe traject?
Kennis en tips over digitale oplossingen met aandacht voor mensen
Waar ligt dat ene protocol ook alweer? Welke collega heeft de meest actuele informatie over dat project? En waarom zijn we die belangrijke les van vorig jaar alweer vergeten bij dit nieuwe traject?
Een kennisbank, intern of extern, is dus meer dan een digitaal archief. Het is een krachtig hulpmiddel dat je organisatie slimmer maakt, samenwerking verbetert en kennisverlies voorkomt.
Traditionele servicedesks en helpdesks worden geconfronteerd met verschillende uitdagingen in het huidige, snel veranderende technologische landschap. Hoe kan een door AI aangedreven kennisbank daarbij helpen?
Kennis delen binnen een team is belangrijk voor een succesvolle samenwerking. In dit artikel lees je meer over de verschillende aspecten rondom kennisdelen en krijg je praktische tips voor dit proces.
Een community draait niet vanzelf. Niet voor niets dat veel community managers er behoorlijk druk mee zijn. Dit zijn hun 5 meestgestelde vragen.
SharePoint als documentmanagementsysteem heeft voordelen; je kunt het gebruiken als één centrale plek voor documentopslag, versiebeheer van documenten. Je kunt het ook gebruiken om intranetten te bouwen, projectmanagement te verbeteren en workflows te automatiseren. Maar er zijn ook nadelen.
Wanneer je als kennisinstituut, adviesbureau of culturele instelling over veel kennis beschikt is dat natuurlijk heel waardevol. Dat wil je borgen en beschermen. Maar hoe doe je dat? En waarom is dat belangrijk? Het gaat om de informatieveiligheid van jouw kennis.
Het kiezen van de juiste community software voor jouw community is ontzettend belangrijk. Waar moet je allemaal aan denken?
Goede communicatie is cruciaal voor het effectief delen van kennis binnen een organisatie, terwijl kennismanagement de structuur biedt om dit te stroomlijnen. Het artikel benadrukt de rol van contentbeheer en geeft vijf tips om synergie te creëren tussen communicatie, content en kennismanagement.
Digital Agency | Nieuw Initiatief
Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Hopelijk heb je de informatie gevonden die je zocht. Maandelijks sturen wij je een e-mail vol tips, ideeën en inspiratie. Meld je aan om die te ontvangen.