Overstappen op een nieuw cms: ervaringsverhaal van een uitgever

Deze maand het verhaal van een uitgever van vakmedia. Pieter de Lange, niet zijn echte naam, vertelt wat er gebeurde, toen hij een keuze voor een contentmanagementsysteem (cms) maakte, en welke lessen hij daarvan geleerd heeft. Beginsituatie: hoge exploitatiekosten Pieter de Lange: “Zo’n twee jaar geleden ben ik gaan rondkijken naar een ander...

Lees meer

Vertaalprogramma’s: er staat niet wat er staat

Een vraag voor uitgevers die producten uitgeven in meerdere talen. We hebben Google Translate, we hebben Bing Translator. Daarvan bestaan ook nog weer plug-ins, die we kunnen gebruiken op onze WordPress-sites. Of als je daar geen zin in hebt, dan gebruik je een van de vele, vele andere vertaalplug-ins. Hebben...

Lees meer

Uitgeven met de goeie ouwe knipselmap? 5 online content curation tools beschreven.

Waar zijn we als uitgevers bij uitstek goed in? Het verzamelen en verwerken van een enorme brij aan informatie tot hapklare brokken lees-, luister-, of kijkvoer. Een manier om dit (goed) te doen is via de inzet van content curation tools. Dankzij content curation tools verzamel en verwerk je grote hoeveelheden (digitale)...

Lees meer
Alle diensten: wat kan Nieuw-Initiatief voor uitgevers betekenen?

Standaardiseren? Trap niet in de grootste valkuil (4/6)

Blog vier uit een serie van zes over ‘Hoe overleef ik de uitgeefbranche’. In deel drie uit deze serie schreef ik dat standaardisatie een van drie business drivers is voor uitgevers. Mits je dat goed aanpakt. Lees in dit blog hoe. Trap niet in de bekendste standaardisatievalkuil: ‘Goed standaardiseren, dat is nodig...

Lees meer

Drie business drivers voor de uitgever (3/6)

Blog drie uit een serie van zes over ‘Hoe overleef ik de uitgeefbranche’. “Alles wat we met advertenties mislopen, maken we met contentmarketing ruimschoots goed.” Dat zei directeur Ewald Smits van uitgeeforganisatie MT Mediagroep in dit interview. Waren advertentie-inkomsten vroeger het walhalla, tegenwoordig heb je als uitgever met andere business drivers...

Lees meer

YouTube komt met betaalkanalen

YouTube komt met betaalkanalenMOUNTAIN VIEW AFN - Videowebsite YouTube komt binnenkort met 30 betaalkanalen waarop professionelere filmpjes te zien zijn. Op die manier hoopt de dochter van internetgigant Google de strijd aan te gaan met NetFlix. YouTube maakte donderdag bekend dat abonnementen ongeveer 2,99 dollar per kanaal zullen kosten. Mail PrintReageerProefabonnement, 10...

Lees meer