Intranet-HeaderSmall

Wat als het intranet niet gebruikt wordt?

Het intranet binnen jouw organisatie wordt niet tot nauwelijks gebruikt. Het sluit niet aan bij het dagelijkse werk. Of jij en je collega’s bezoeken het intranet wel, maar kunnen niets vinden binnen de wirwar aan pagina’s. Slechte intranetten en interne informatievoorziening zijn een probleem voor veel organisaties.

“Medewerkers zijn onvoldoende op de hoogte, het intranet werkt niet, of is veel te complex.”

Er is een systeem neergezet, maar de gebruiker wordt nauwelijks ondersteund in het werkproces. Het intranet bevat niet de juiste informatie. Met als gevolg een intranet dat niet of nauwelijks gebruikt wordt. Een bedrijf kan hierdoor niet customer centric georganiseerd worden. 

masterclass customer centricity square

Ontwerp intranet samen met de gebruikers

Stel de informatiebehoefte van de gebruiker als uitgangspunt. Geef alleen de juiste en nodige informatie. En zorg dat die informatie op de goede manier gestructureerd is. 

Nieuw-Initiatief biedt alle tools die nodig zijn om te zorgen dat jouw intranet (her)ontworpen wordt voor wie het bedoeld is: de gebruiker. We helpen jou met het ontwerp, de implementatie en het gebruik. Alles voor een onmisbaar intranet dat aansluit bij het dagelijks werk van de gebruikers.

Ons geheim voor een onmisbaar intranet

  • Sterke combinatie voor een totaalplaatje

De kracht van Nieuw-Initiatief zit ‘m in de combinatie van expertise in communicatie, design én onze allesomvattende aanpak. We kijken naar het geheel aan processen binnen een organisatie, zodat het intranet matcht met jullie identiteit en manier van werken.

  • Ontwerpen zoals een architect

We kijken naar jouw vraagstuk zoals een architect zou doen. Eerst onderzoeken we het vraagstuk en ontwerpen we een oplossing die aansluit bij de wensen van de gebruiker én jouw organisatie. Pas daarna komt de aannemer om de hoek kijken, denk bijvoorbeeld aan een webbouwer. Zo voorkom je dat een webbureau iets bouwt dat niet aansluit.

  • Onafhankelijk van systemen

Wij werken onafhankelijk en zijn niet gebonden aan bepaalde systemen. Techniek is een gevolg en een ondersteuning, nooit een doel op zich. We onderzoeken welk systeem het beste past bij jouw vraag. Als het gaat om de techniek zijn wij een volwaardige gesprekspartner.

Aan de slag met jouw intranet?

Neem contact op!



Interactieve sessie square

Onze aanpak

We starten met het definiëren van de uitdaging of het probleem. We onderzoeken en observeren het: de wensen van de doelgroep staan centraal. In een brainstormen genereren we zoveel mogelijk ideeën. Van het beste idee maken we een prototype, digitaal of op papier. Die oplossing testen we met de doelgroep.

Resultaat:

  • inzicht in de werkelijke noodzaak en informatiebehoefte doelgroep
  • een duidelijk plan van aanpak met visie vanuit de gebruiker
  • UX design gevalideerd met gebruikers
  • eerste ontwerpschetsen 
  • draagvlak 
  • evt. een offerte aanvraag met een duidelijk verzoek óf de implementatie van het intranet

Klanten waarmee we gewerkt hebben