vrouwen praten in cafe, empathie kaart Nieuw Initiatief

Een handig middel dat je kan helpen je te verplaatsen in die medewerker of klant.

Inleven in de klant met de empathiekaart

Een handig middel dat je kan helpen je te verplaatsen in die medewerker of klant.

Inleven in de klant met de empathiekaart

DOWNLOAD

Download de empathiekaart

Nu inclusief stappenplan ‘Inleven in de klant’

Wat kun je doen om de kans te vergroten dat een nieuw initiatief werkelijk omarmd wordt door jouw medewerkers of klanten? Je écht goed inleven in de klant! Dat gebeurt vaak door de klantreis (customer journey) uit te werken. Heb je daar geen tijd voor, maar wil je toch zorgen dat je de gebruiker op één zet voordat je aan iets nieuws begint?

Een handig middel dat je kan helpen je te verplaatsen in die medewerker of klant, is de empathiekaart. Dit kan ook gemakkelijk op afstand, via een gratis tool zoals Microsoft Whiteboard.

In leven in de klant

Wat levert de empathiekaart op?

  • Een simpele en effectieve methode voor het inleven in de klant. In slechts een aantal uur.
  • De kaart dwingt je om samen met je team na te denken over het type gebruiker waar het nieuwe idee of product voor bedoeld is.
  • Een helder beeld van de klant. Met de empathiekaart duik je in zijn denkwijze, acties, pijnpunten, voordelen, etc.
  • Meer inzicht in de gebruiker vergroot de kans dat een nieuw idee werkelijk omarmd wordt door jouw medewerkers of klanten.

Download kosteloos de empathiekaart

Inclusief stappenplan ‘Inleven in de klant’

De empathiekaart dwingt je om als team op een hele andere manier te kijken naar potentiële klanten. Dat levert altijd weer nieuwe inzichten op! Wij pakken 'm er vaak weer bij als we een nieuw project starten met een team kick-off.

De empathiekaart is een aanrader als er in jouw bedrijf vanuit enthousiasme voor een nieuw product ook vaak voorbij wordt gegaan aan de klant, terwijl je het wel belangrijk vindt om echt goed stil te staan bij de gebruiker samen met je team. De methode is bovendien lekker praktisch en efficiënt.