Na dit webinar weet jij precies
- Wat een online community precies is en wanneer het past bij jouw organisatie
- Welke bouwstenen thuis horen in een succesvol community platform
- Waarom je huidige community, als je die hebt, mogelijk niet werkt
- Hoe je jouw doelgroep meer waarde kunt bieden
Voor wie
- Community managers
- Communicatiemedewerkers
- Organisaties die al een community hebben of dat overwegen
Een community die mensen dichter bij elkaar brengt
Je wilt een digitale plek creëren waar mensen elkaar makkelijk weten te vinden. Een veilige community waar je medewerkers, klanten of leden zich goed voelen en een band kunnen opbouwen.
De basis voor een succesvolle community is de mogelijkheid om prettig samen te werken. Het platform moet die samenwerking mogelijk maken op allerlei verschillende manieren. Maar hoe kun je in een community werken aan een relatie met je klanten of leden, met als gevolg meer terugkerende bezoekers? En welke bouwstenen horen er precies in je community om het beste in mensen naar boven te halen?
We vertellen je er alles over in het webinar.
Terwijl jij een boterham eet helpen de volgende 3 sprekers je op weg in de wereld van online communities:
- Waarom werken sommige communities niet – en wat kun je eraan doen?
Onze digitaal strateeg Edwin de Kuiper laat zien dat een community veel overeenkomsten heeft met een vol stadion – waar het meestal níet stil is aan de overkant. Edwin deelt een aantal inzichten waarmee jij zorgt voor meer betrokken deelnemers in jouw online community. - Hoe zorgt het Beeld en Geluid museum voor interactie met bezoekers?
In 15 minuten geeft John Leek je een inkijkje in de strategie van het museum. John is betrokken bij de totale vernieuwing van het museum van Beeld & Geluid. Hoe zorg je dat je bezoekers betrekt bij een interactief Mediamuseum en wat kun jij daarvan leren voor jouw community? Deze en meer vragen leggen we voor aan John. Ook jij kunt vragen stellen via de chat. - Praktische tips voor meer interactie
Content marketeer Jori Navest deelt praktische tips voor meer verbinding met je leden. Hoe zorg je dat je een waardevolle relatie opbouwt met jouw leden? En hoe zorg je dat zij met elkaar in gesprek gaan?