Intranet-HeaderSmall

Gemeenten, betrek de gebruiker en verbeter je digitale dienstverlening

Veel digitale dienstverlening van gemeenten is nog niet succesvol. Dat laten onderzoeken zien.

Burgers eisen online steeds meer van de overheid. Vooral als het gaat om gebruikersgemak, snelheid en mobiliteit (mobile first) van de digitale dienstverlening van een gemeente. Ook moeten gemeenten rekening houden met de digitale ervaring van burgers. Een grote groep wordt steeds handiger online. Maar veel mensen hebben nog hulp nodig om zich te redden.

De digitale dienstverlening van gemeenten moet persoonlijker, simpeler in gebruik én voor iedereen bereikbaar zijn. Wat is daarvoor nodig? Een website die de gebruiker centraal stelt.

De oplossing

Zorg voor een website die perfect aansluit op de wensen van de burgers. Haal daarvoor de gebruikers bij het ontwerp. 

Wij zijn ontwerpers die altijd zoeken naar de vraag achter de vraag. Zo komen we tot de kern. Van daaruit ontwerpen we een goede gebruikerservaring (UX). Samen met de gebruikers. 

checklist blue marker - square

Ons geheim voor succesvolle digitale dienstverlening

  • Sterke combinatie voor het totaalplaatje

Nieuw-Initiatief is expert in communicatie, design en de ervaring van de gebruiker. Wij kijken altijd naar het geheel. Dat betekent dat we alle processen in een organisatie onderzoeken. Zodat de website bij jou en je werkwijze past.

  • Ontwerpen zoals een architect

We kijken naar jouw vraag zoals een architect. Eerst onderzoeken we de vraag. Dan ontwerpen we een oplossing. Eén die past bij de wensen van de gebruiker én jouw organisatie. Pas daarna is de aannemer nodig. Denk bijvoorbeeld aan een webbouwer. Zo voorkom je dat een webbureau iets bouwt dat niet aansluit.

  • Elk systeem is mogelijk

Wij zitten niet vast aan bepaalde systemen. Techniek kan goed helpen bij een vraag. Maar het kan nooit een doel op zich zijn. Daarom onderzoeken wij welk systeem het beste past bij jouw vraag. Wordt het technisch? Ook dan zijn wij voor 100% een goede gesprekspartner.

Vraag nu de webcheck aan!

Na onze webcheck weet je waar de verbeterpunten liggen om je digitale platform naar een hoger level te tillen. Je ontvangt een analyserapport met verbeterpunten voor de gebruiksvriendelijkheid, content en het technisch functioneren van de website.

Investering: € 1.250,- excl. BTW





Na je aanvraag nemen we snel contact op om de details door te nemen. Dan pas gaan we aan de slag.

Mensen aan tafel bespreken grafieken

Onze aanpak

Eerst starten we met het omschrijven en onderzoeken van het probleem. Daarbij gaan we altijd uit van de wensen van de gebruikers. In een brainstorm verzamelen we zoveel mogelijk ideeën. Van het beste idee maken we een prototype, digitaal of op papier. Die oplossing testen we met de gebruikers. Dan pas gaan we over tot de bouw van de website.

Resultaat:

  • inzicht in de vraag achter de vraag en de wensen van de gebruiker
  • een duidelijk plan van aanpak (gebruiker centraal)
  • een gebruiksvriendelijk design (gecontroleerd bij gebruikers)
  • eerste ontwerpschetsen 
  • draagvlak
  • evt. een offerte aanvraag met een duidelijke vraag óf de ontwikkeling van de website

Klanten waarmee we gewerkt hebben