Van content naar context

Gastspreker op de NUV Academy

Van content naar context

Relevante content voor klanten is voor uitgevers business as usual. Nieuw is dat dat nu moet gebeuren in een digitale setting waarbij de klant actief is via meerdere kanalen en platforms, met ieder hun eigen format waarbij het product of het verhaal continu en consequent over de bühne moet worden gebracht. Deze bijeenkomst biedt inzicht in de organisatie van een toekomstbestendige contentorganisatie gebaseerd op de context van de klant: Van content naar context in de ruimste zin. Aan de hand van vier cases krijgen we inzicht in de verwachtingen van een adverteerder en leren we van de praktijkervaringen van drie uitgevers.

Dinsdag 8 maart 2016, ben ik keynote spreker bij het programma van de NUV academie. In de themabijeenkomst ‘Van content naar context’ praat ik uitgebreid over content, de context die steeds belangrijker en specifieker wordt. Ik ga daarbij ook in hoe een goede gebruikerservaring (user experience) ingrijpt op de interne processen en systemen. Hoe regel je dit allemaal?

Deze middag wordt aangevuld met presentaties uit de praktijk van;

  • De verwachtingen van samenwerking met uitgevers van AFAS Software door Sander Seton, marketingmanager
  • Het reisverslag van Reed Business Information door Madelon de Lepper, redacteur nieuwe media
  • Across media bij Voetbal International door Robert van den Ham, uitgever
  • En … ondertussen bij NU.nl

Meer informatie; kijk dan op http://www.nuv.nl/nieuws/8-maart-nuv-academy-themabijeenkomst-van-content-naar-context