Academische markt goed geholpen door moderne webshop
Het initiatief van Intersentia
Intersentia had een moderne webshop nodig om de academische markt goed te kunnen helpen. Op het platform wilden ze laten zien dat Intersentia niet alleen een traditionele uitgeverij is, maar óók een innovatief softwarebedrijf. Om dat duidelijk te maken was een aantrekkelijke webshop nodig met aandacht voor de gebruiker.
Aanpak
1
Inventarisatie en onderzoek
We zijn begonnen met een analyse van de wensen en eisen binnen de organisatie. Op die manier kregen we samen een overzicht van alle aspecten die belangrijk waren voor het project.
2
Ontwerp
Op basis van de inventarisatie hebben we de functionaliteiten van de webshop bepaald en een nieuwe informatiearchitectuur ontworpen. De nieuwe functionaliteiten zijn eerst weergegeven in een wireframe voor elke pagina van de webshop. De wireframes waren een goede basis voor een samenhangende gebruikerservaring (UX).
Het backoffice en frontoffice proces bleek toe aan een update. De processen van de organisatie moesten passen bij de prettige ervaring van de gebruiker bij een bezoek aan de webshop. Ook de betrokken afdelingen binnen Intersentia konden hun werk voortaan prettiger en gemakkelijker doen. De webshop werd namelijk gekoppeld aan het administratiesysteem van Intersentia, waardoor nieuwe abonnees niet meer handmatig verwerkt hoefden te worden.
3
Resultaat
Samen met Intersentia hebben we een vernieuwde academische webshop ontworpen waar de doelgroep graag bestelt en terugkomt. De webshop draait volledig mee in de backoffice, waardoor ook de betrokken afdelingen binnen Intersentia snel en makkkelijk áán en mét de website werken.
“Niet alleen bezoekers, maar ook medewerkers moeten een webshop met plezier gebruiken.”
Digital Agency | Nieuw Initiatief
Digitaal kennis delen met aandacht voor mensen
Kunnen we jou helpen bij een digitale oplossing met aandacht voor mensen?